Jak już wiadomo, Xbox One będzie rozbudowanym centrum multimedialnym, a nie tylko konsolą do gier. Oznacza to, że będzie oferował, zresztą podobnie jak jego poprzednik, aplikacje, które będą zapewniać treści. Xbox 360 również oferuje aplikacje do pobrania, ale jest ich przeraźliwie mało, z uwagi na sprawowaną przez Microsoft ścisłą nad nimi kontrolę. Xbox One ma być znacznie bardziej otwarty.
Model biznesowy dla deweloperów to wciąż tajemnica. Ale jak właściwie stworzyć te aplikacje? Jak się nauczyć ich możliwości? Jak nam powiedział przedstawiciel Microsoftu: “zacznij pisać dla Windows 8”. Xbox One ma mieć dokładnie to samo środowisko programistyczne, co Windows 8. Nie oznacza to jednak, że aplikacje będzie można przenosić między platformami na zasadzie “kopiuj -> wklej”. Z bardzo prostej przyczyny: interfejs. Xbox One nie będzie wyposażony w myszkę, klawiaturę czy ekran dotykowy. Wykorzystuje też technologię interfejsu SmartGlass. Deweloper będzie musiał o tym pamiętać tworząc swoją aplikację na konsolę Microsoftu. Jeżeli jednak chodzi o resztę kodu, tu cytuję, “w 98 procentach będzie to ten sam kod, radzę więc zacząć pisać już teraz, by mieć przewagę nad konkurencją”.
Zainteresowani?