Microsoft ogłosił dzisiaj nowy program deweloperski, kierowany do twórców oprogramowania chcących tworzyć aplikacje na nową generację kontrolera ruchowego Kinect dedykowanego dla komputerów z systemem Windows.
Czym różnią się Kinecty dedykowane dla Windowsa od tych, które jeszcze w tym roku (ale nie u nas) będą dostępne razem z konsolą Xbox One? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta drogi Watsonie: otóż różnią się wtyczką. Konsolowe Kinecty będą kompatybilne tylko i wyłącznie z Xbox One i nie, Microsoft nie planuje żadnego adaptera, dzięki któremu twój nabyty razem z konsolą kontroler ruchowy mógłbyś podłączyć do swojego komputera.
Zatem chcąc używać Kinecta z naszym ulubionym systemem Windows musimy poczekać do bliżej nieokreślonej daty w 2014, kiedy to Microsoft planuje wydać wersję kompatybilną z PC. Za to, dzięki wystartowaniu już teraz z programem dla deweloperów, możemy być pewni, że w dniu premiery na PC, dostaniemy kilkadziesiąt, kompatybilnych z Kinectem aplikacji.
No, chyba, że ktoś wcześniej postanowi jednak podłączyć konsolową wersję do komputera PC, za pomocą DIY przejściówki…