Na bezpieczeństwo jako istotny parametr w rozwiązaniach IT i oprogramowaniu wskazuje 89% deklarujących korzystanie z chmury i 79% pozostałych firm. W przypadku zapewnienia prywatności jest to odpowiednio 83% i 73%. Większe rozbieżności występują w odniesieniu do takich parametrów jak: możliwość integracji z istniejącymi zasobami IT (83% użytkowników chmury i 64% pozostałych), skalowalność (60% użytkowników chmury i 43% pozostałych) czy zdalny dostęp (81% użytkowników chmury i 65% pozostałych).
Prawidłowość ta jest również widoczna w podejściu do usług w chmurze, w odniesieniu do obecnych i planowanych wdrożeń. Redukcja wydatków na infrastrukturę jest istotna dla 78% korzystających z chmury i 48% spośród pozostałych firm, bezpieczeństwo danych odpowiednio dla 85% i 59%. Na ciągłość pracy w przypadku awarii wskazuje 67% użytkowników chmury i 38% pozostałych. Spośród firm, które nie korzystają z usług w chmurze ok. 30% podaje w większości pytań o cloud computing odpowiedź “nie wiem”, co również pokazuje jaka jest ich świadomość w obszarze nowoczesnych rozwiązań IT – odsetek ten w przypadku firm korzystających z chmury rzadko przekracza 7%.
“Patrząc na wyniki badania nasuwa się jeden wniosek – firmy korzystające z rozwiązań w modelu chmury obliczeniowej dogłębnie analizują różne scenariusze IT zanim zdecydują o wyborze tego najbardziej dla nich właściwego i optymalnego. Pozostałe firmy często ograniczają się do już stosowanych, nierzadko przestarzałych rozwiązań i nie zastanawiają się nad tym, jak IT może im pomóc w rozwoju biznesu” — powiedział Piotr Chrobot, dyrektor działu Small & Medium Business Solutions and Partners, Microsoft.
O tym jak istotne jest świadome podejście do IT w firmie i roli, jaką odgrywa we wspieraniu biznesu na co dzień przekonują sami przedsiębiorcy.
“W przypadku pożaru lub innego nagłego zdarzenia losowego nie ma ryzyka przerwania ciągłości biznesowej. Dokonujemy zakupu nowych komputerów i otrzymujemy natychmiastowy dostęp do naszych danych, bez potrzeby czasochłonnych instalacji. Dla działalności usługowej, w której przewagę uzyskuje się często właśnie dzięki sprawnej i szybkiej komunikacji i obsłudze klienta ma to kluczowe znaczenie” — powiedział Wojciech Skoczyński, prezes Grecos Holiday, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich touroperatorów.