Według raportu RSA:
- W kwietniu 2013, RSA zidentyfikowało 26,902 ataków typu phishing, co oznacza wzrost
o 10% w porównaniu z poprzednim miesiącem. - Najczęściej celem ataków phishingowych (29%) były marki amerykańskie. Na kolejnych miejscach znalazły się marki brytyjskie, indyjskie, australijskie i brazylijskie.
- Nadal Stany Zjednoczone hostują najwięcej ataków phishingowych. W kwietniu było to 47%. Inne kraje z największym odsetkiem hostingu ataków to Niemcy, Kanada, Wielka Brytania, Holandia i Rosja.
- 46% ataków phishingowych w kwietniu było ukierunkowanych na Stany Zjednoczone. Inne kraje, które najczęściej były celem tego typu ataków to Wielka Brytania(11%), RPA(9%), Indie(8%), Holandia i Kanada(po 4%).
W najnowszym raporcie eksperci RSA zwracają uwagę na problem hakowania dużych baz danych konsumentów, co może być przyczyną wyłudzenia kolejnych informacji od tych samych osób.
W raporcie wspominany jest przypadek wycieku do Internetu informacji prawie 25 milionów użytkowników Sony Entertainment. Dla hakerów specjalizujących się w atakach typu phishing, tego typu wycieki informacji są niezwykle wartościowe z uwagi na fakt, że bazy użytkowników zawierają najczęściej informacje o ich adresach e-mail, hasłach, kartach płatności, czy inne dane finansowe.
Eksperci RSA wymieniają kilka możliwości w jaki sposób hakerzy mogą wykorzystywać takowe bazy m.in.:
- sprzedając je innym użytkownikom.
- przeprowadzając klasyczny atak phishingowy poprzez e-mail.
- do kradzieży cyfrowej tożsamości użytkowników.
- do weryfikacji innych kont internetowych posiadanych przez użytkownika, ze względu na duże prawdopodobieństwo używania tych samych haseł.
Pełną wersję raportu “RSA Online Fraud Report” można pobrać tutaj.