Chmura coraz bardziej dochodowa?

Chmura to zło? Być może, ale najpierw dowiedz się czym właściwie ona jest
Chmura to zło? Być może, ale najpierw dowiedz się czym właściwie ona jest

We wnioskach z badania podkreśla się transformację, którą przechodzi świat biznesu w miarę, jak coraz więcej przedsiębiorstw przenosi swoją infrastrukturę technologiczną do chmury. Z badania wynika, że partnerzy zorientowani na usługi w chmurze (na potrzeby badania określono tak podmioty generujące ponad 50% przychodów z rozwiązań w chmurze) rozwijają się i pozyskują nowych klientów dwukrotnie szybciej, a także uzyskują o 30 procent wyższe przychody w przeliczeniu na pracownika w porównaniu z partnerami, którzy nie koncentrują się na tych rozwiązaniach.

“Nie tylko chmura jest źródłem tych znakomitych wyników, jednak stanowi ich istotną część. Najlepiej prosperujący Partnerzy okazali się wizjonerami, idąc w kierunku technologii chmurowych, zanim inni po nie sięgnęli” — powiedział Darren Bibby, Wiceprezes ds. badań kanałów dystrybucji i sojuszy w IDC.

“Na tym etapie przechodzenia całej branży do chmury Partnerzy, którzy nie dostosują się do tego trendu, najprawdopodobniej nie przetrwają. Ci, którzy chcą sprzedać swoje firmy lub wycofać się, mogą czuć się z tym dobrze. Większość jednak nie będzie”.

Klienci wolą pojedynczych dostawców rozwiązań w chmurze

Badanie ujawniło również preferencje co do wyboru rozwiązań przez klientów, podkreślające rolę wszechstronnych dostawców rozwiązań w chmurze, oferujących różne modele wdrożeń:

  • 63% klientów oczekuje zaspokojenia swoich potrzeb przez jednego dostawcę usług w chmurze;
  • 67% spodziewa się kupować zróżnicowane usługi w chmurze od jednego dostawcy;
  • 74% oczekuje, że dostawca usług chmurowych będzie w stanie przenieść w razie potrzeby rozwiązania z chmury do tradycyjnego modelu on premise.

“Na podstawie danych IDC można stwierdzić, że firmy wolą kupować całościowe rozwiązania IT od pojedynczych dostawców i chcą współpracować z firmą, z którą mają już ugruntowane doświadczenia i relacje. Office 365 przynosi obecnie 1 miliard USD ekstrapolowanych przychodów rocznie, a z Windows Azure korzysta obecnie ponad 250 000 klientów, przy czym co tydzień liczba ta powiększa się o kilka tysięcy. W związku z tym nasi Partnerzy mają doskonałe warunki, by zaspokajać oczekiwania klientów” — powiedział Jon Roskill, Wiceprezes Worldwide Partner Group w Microsoft.

“Wyniki tego badania potwierdzają słuszność naszego przekonania, że największe sukcesy osiągają Partnerzy oferujący hybrydowe podejście do IT. Microsoft to jedyny dostawca, który może pomóc Partnerom w oferowaniu pełnego pakietu rozwiązań stacjonarnych i w chmurze — zarówno publicznej, jak i prywatnej. Podejście hybrydowe lepiej zaspokaja potrzeby klientów, a przy okazji jest bardziej dochodowe dla naszych Partnerów”.

Pełną treść badania i więcej informacji, w tym powiązaną infografikę, można uzyskać pod adresem: http://www.microsoft.com/en-us/news/download/presskits/partnernetwork/docs/IDCMicrosoftCloudInfoDoc.pdf