Kwietniowe wyniki badania Megapanel to pierwszy ranking zrealizowany według nowych zasad grupowania witryn i aplikacji. Grupa Allegro-GG osiągnęła w nim zasięg 81,4% docierając do 16,6 mln polskich internautów (“Real Users”), ustępując jedynie Grupie Google, wyprzedzając trzeciego w kolejności Facebook’a o prawie 2 miliony użytkowników i wyraźnie dystansując grupy lokalnych portali horyzontalnych.
Grupa Allegro-GG to największa obecnie audytowana grupa internetowa w Polsce – wynika z badania. W kategorii “Użytkownicy i uruchomione aplikacje” zasięg grupy to aż 84,1% ze stratą do lidera, którego dane nie są potwierdzone audytem, na poziomie około miliona.
Nazwa |
Realni Użytkownicy (RU – real users) |
RU – zasięg [%] |
Użytkownicy i uruchomione aplikacje |
Użytkownicy i aplikacje – zasięg [%] |
Audyt (tak / nie) | |
1 |
Grupa Google |
18 322 767 |
89,72% |
18 322 767 |
89,72% |
nie |
2 |
Grupa Allegro-GG |
16 615 526 |
81,36% |
17 173 524 |
84,09% |
TAK |
3 |
facebook.com |
14 691 314 |
71,93% |
14 691 314 |
71,93% |
nie |
4 |
Grupa Onet.pl |
14 343 666 |
70,23% |
14 343 666 |
70,23% |
TAK |
5 |
youtube.com |
14 100 446 |
69,04% |
14 100 446 |
69,04% |
nie |
6 |
Grupa Wirtualna Polska-Orange |
12 953 589 |
63,43% |
12 953 589 |
63,43% |
TAK |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
12 152 234 |
59,50% |
12 152 234 |
59,50% |
TAK |
8 |
Grupa Interia.pl |
12 146 923 |
59,48% |
12 154 679 |
59,51% |
TAK |
9 |
wikipedia.org |
10 407 219 |
50,96% |
10 407 219 |
50,96% |
nie |
10 |
Grupa O2 |
9 406 096 |
46,06% |
9 587 361 |
46,94% |
TAK |
– ”
Od momentu poszerzenia składu akcjonariatu PBI z zadowoleniem obserwujemy zmiany jakie zachodzą w metodologii badania. To dzięki nim otrzymaliśmy nareszcie potwierdzenie w liczbach wiodącej roli Grupy Allegro na rodzimym rynku” – powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network SA należącej do Grupy Allegro. – “Głęboko wierzymy, że już wkrótce uda się oczyścić badanie z ostatnich zaszłości i wprowadzić dalsze udoskonalenia, tak aby Megapanel prezentował jak najdokładniej rzeczywisty układ sił w polskim Internecie.”
Od 2011 roku Grupa Allegro i GG Network posiadają wspólne Biuro Reklamy oferujące innowacyjne i skuteczne produkty reklamowe oparte o aktywa obydwu należących do koncernu Naspers spółek. W kwietniu bieżącego roku Grupa Allegro została formalnym właścicielem GG Network. Powierzchnia reklamowa liczona liczbą odsłon, jaką dysponuje Biuro Reklamy Allegro-GG jest największa na polskim rynku i wynosi 4,4 miliarda – prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku kolejnej w rankingu Grupy Onet.
Nazwa |
Liczba odsłon krajowych | |
1 |
Grupa Allegro-GG |
4 373 301 349 |
2 |
Grupa Onet.pl |
2 443 047 663 |
3 |
Grupa Wirtualna Polska-Orange |
2 327 016 637 |
4 |
Grupa Interia.pl |
1 105 857 038 |
5 |
Grupa Gazeta.pl |
822 167 092 |