Fuzja Allegro i GG przynosi imponujace rezultaty

Fuzja Allegro i GG przynosi imponujace rezultaty

Kwietniowe wyniki badania Megapanel to pierwszy ranking zrealizowany według nowych zasad grupowania witryn i aplikacji. Grupa Allegro-GG osiągnęła w nim zasięg 81,4% docierając do 16,6 mln polskich internautów (“Real Users”), ustępując jedynie Grupie Google, wyprzedzając trzeciego w kolejności Facebook’a o prawie 2 miliony użytkowników i wyraźnie dystansując grupy lokalnych portali horyzontalnych.

Grupa Allegro-GG to największa obecnie audytowana grupa internetowa w Polsce – wynika z badania. W kategorii “Użytkownicy i uruchomione aplikacje” zasięg grupy to aż 84,1% ze stratą do lidera, którego dane nie są potwierdzone audytem, na poziomie około miliona.

Nazwa

Realni Użytkownicy (RU – real users)

RU – zasięg

[%]

Użytkownicy i uruchomione aplikacje

Użytkownicy i aplikacje – zasięg [%]

Audyt

(tak / nie)

1

Grupa Google

18 322 767

89,72%

18 322 767

89,72%

nie

2

Grupa Allegro-GG

16 615 526

81,36%

17 173 524

84,09%

TAK

3

facebook.com

14 691 314

71,93%

14 691 314

71,93%

nie

4

Grupa Onet.pl

14 343 666

70,23%

14 343 666

70,23%

TAK

5

youtube.com

14 100 446

69,04%

14 100 446

69,04%

nie

6

Grupa Wirtualna Polska-Orange

12 953 589

63,43%

12 953 589

63,43%

TAK

7

Grupa Gazeta.pl

12 152 234

59,50%

12 152 234

59,50%

TAK

8

Grupa Interia.pl

12 146 923

59,48%

12 154 679

59,51%

TAK

9

wikipedia.org

10 407 219

50,96%

10 407 219

50,96%

nie

10

Grupa O2

9 406 096

46,06%

9 587 361

46,94%

TAK

– ”

Od momentu poszerzenia składu akcjonariatu PBI z zadowoleniem obserwujemy zmiany jakie zachodzą w metodologii badania. To dzięki nim otrzymaliśmy nareszcie potwierdzenie w liczbach wiodącej roli Grupy Allegro na rodzimym rynku” – powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes GG Network SA należącej do Grupy Allegro. – “Głęboko wierzymy, że już wkrótce uda się oczyścić badanie z ostatnich zaszłości i wprowadzić dalsze udoskonalenia, tak aby Megapanel prezentował jak najdokładniej rzeczywisty układ sił w polskim Internecie.”

Od 2011 roku Grupa Allegro i GG Network posiadają wspólne Biuro Reklamy oferujące innowacyjne i skuteczne produkty reklamowe oparte o aktywa obydwu należących do koncernu Naspers spółek. W kwietniu bieżącego roku Grupa Allegro została formalnym właścicielem GG Network. Powierzchnia reklamowa liczona liczbą odsłon, jaką dysponuje Biuro Reklamy Allegro-GG jest największa na polskim rynku i wynosi 4,4 miliarda – prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku kolejnej w rankingu Grupy Onet.

Nazwa

Liczba odsłon krajowych

1

Grupa Allegro-GG

4 373 301 349

2

Grupa Onet.pl

2 443 047 663

3

Grupa Wirtualna Polska-Orange

2 327 016 637

4

Grupa Interia.pl

1 105 857 038

5

Grupa Gazeta.pl

822 167 092