Twórcy gier na Xboxa 360 mogą tworzyć wyłącznie statyczną, z góry ustaloną listę Osiągnięć, czyli nagród dla gracza za wykonanie danej, mniej lub bardziej trudnej czynności w grze. Jeżeli chcą coś zmienić, mogą dodać kolejne za pomocą dodatku do gry, a zatem skłaniając gracza do wydawania kolejnych pieniędzy.
Gracze od lat się na to skarżyli i najwyraźniej ktoś w Microsofcie to usłyszał. Na Xbox One nie będzie tylu frustraci. Po pierwsze, Osiągnięcia będą mogły być całkowicie ukrywane na liście i pojawiać się wyłącznie po ukończeniu danego fragmentu gry. Znikną więc pozycje na liście, które nie są możliwe do wykonania.
Dodatkowo, deweloperzy w dowolnym momencie będą mogli zdalnie uaktualniać ich listę, znacznie przedłużając zainteresowanie gracza daną grą. Będą jednak musieli się trzymać pewnych reguł, by nie “spamować” gry kolejnymi, łatwymi do zdobycia Osiągnięciami, co sztucznie zawyżyłoby pozycję gracza w rankingu.