OUYA była martwa już na starcie, jeszcze zanim weszła do masowej sprzedaży. Przyczyniły się do tego głównie niepochlebne opinie pierwszych użytkowników. By zachęcić graczy do inwestycji w konsolę producenci wystartowali z akcją, która ma na celu wsparcie gier dostępnych na wyłączność.
By otrzymać kwotę 50-250 tys.$ twórcy gry muszą wystartować z kampanią na Kickstarterze między 9 sierpnia 2013r., a 10 sierpnia 2014r. i zebrać potrzebne minimum 50 tys.$. W treści kampanii musi być zawarta specjalna klauzula, która mówi o 6-miesięcznej licencji dla OUYI na wyłączność. Gdy te warunki zostaną spełnione developer otrzyma stosowną nagrodę.
Są dwa powody, dla których Ouya dostępna jest w tej chwili na półkach sklepowych: mieliśmy innowacyjny pomysł zbudowania taniej konsoli z otwartym systemem i grono fanów, którzy wsparli nasz projekt i udostępnili finansową możliwość jego ukończenia– powiedziała Julie Uhrman, prezes firmy. – Od tej pory widzieliśmy mnóstwo wspaniałych gier, które szukały wsparcia na Kickstarterze. W tej chwili znajdujemy się w pozycji, by oddać to, co w nas zainwestowano. Pomożemy więc twórcom, a sami uzyskamy potrzebne dla naszej konsoli tytuły na wyłączność.