Liderem sprzedaży na rynku smartfonów w drugim kwartale 2013 roku jest Samsung, który sprzedał 72,4 miliona egzemplarzy, co daje mu 30,4 procent rynku. W tym samym okresie 2012 roku, Koreańczycy sprzedali nieco ponad 50 milionów smartfonów, ale kontrolowali 32,2 procent rynku. Drugie miejsce zajmuje Apple, ale firma z Cupertino odnotowała najmniejszy wzrost ze wszystkich firm z czołówki. W Q2 2013 sprzedała ponad 31 milionów iPhone’ów, kontrolowała 13,1 procent rynku, podczas gdy w Q2 2012 roku Apple sprzedało 26 milionów egzemplarzy, co dało 20-procentowy wzrost rok do roku.
Po piętach Apple’owi depcze LG. Drugi z koreańskich producentów sprzedał 12,1 milionów swoich smartfonów, co dało mu 5,1 procent udziału w rynku. Firma zanotowała wzrost ponad 108 procent rok do roku.
Czwarte jest już Lenovo. Chińska firma sprzedała 11,3 miliona smartfonów, kontroluje 4,7% rynku i odnotowała gigantyczny, 130-procentowy wzrost rok do roku.
Na piątym miejscu znalazł się kolejny z chińskich producentów – ZTE, który sprzedał 10,1 mln smartfonów i ma 4,2 procent udziału w rynku. Tu wzrost rok do roku także wysoki – blisko 58 procent.