Początkowo programiści wykorzystywali w swoich pracach silnik graficzny CryEngine 3 (tutaj możecie zobaczyć jak wówczas prezentowała się ta technologia), ale później przerzucili się na znany z Tribes 2 Torque 3D. Po ponad roku od ostatniej prezentacji BeamNG jest już gotowy do pierwszych testów z udziałem developerów. Programiści udostępnili bezpłatne tech demo silnika oraz płatną wersję alpha, która zawiera pięć w pełni konfigurowalnych pojazdów, sześć map terenu oraz pełen pakiet narzędzi modderskich. Dostęp do wersji alpha kosztuje 11,50 Euro czyli około 48 zł.
Gracze z całego świata nie mogą już doczekać się implementacji silnika w grach wyścigowych czy wszelkiego rodzaju symulatorach, a do sieci trafiają już nagrania użytkowników wersji alpha (patrz powyżej). Oglądając zapowiedzi gier nowej generacji wiemy już, że pod względem graficznym nie będą się wiele różniły od obecnych, ale dzięki takim rozwiązaniom jak opisywana technologia BeamNG możemy mieć nadzieję, że pod względem fizyki obiektów doczekamy się prawdziwej rewolucji.