Uniwersytet z Michigan postanowił przeprowadzić badanie na 82 osobach, by sprawdzić jak Facebook wpływa na ich psychikę. Jak się okazało, już po dwóch tygodniach od momentu rozpoczęcia intensywnego korzystania z tego największego portalu społecznościowego na świecie ich ogólny nastrój się pogorszył.
Uniwersytet regularnie wysyłał uczestnikom badania SMS-y z łączem do ankiety, którą należało uzupełniać. Pięć pytań, na które się składała, dotyczyło nastroju, zmartwień i samotności. Dodatkowo, uczestnicy wypełniali dłuższą ankietę dotyczącą ich ogólnego zadowolenia z życia przed i po rozpoczęciu korzystania z Facebooka.
Facebook zapewnia, teoretycznie, bezcenne narzędzia do zaspokojenia podstawowej ludzkiej potrzeby łączenia się w społeczność. Ale zamiast wzmacniania samopoczucia, odkryliśmy, że robi on coś zupełnie odwrotnego — wyciąga wnioski z badania Ethan Kross, społeczny psycholog z uniwersytetu w Michigan.
Z badania wynika też, że mniej chętnie korzystamy z Facebooka, kiedy już jesteśmy nieco zdołowani. Czyżby radość innych nas dobijała… ?