Lenovo w swoim sprawozdaniu informuje, że przychody za ostatni kwartał ze sprzedaży notebooków wzrosły o 4,7 punktu procentowego i wyniosły 4,5 miliarda dolarów. Stanowiły też 52 procent wszystkich przychodów Lenovo. Z kolei jeżeli chodzi o desktopy, sprzedaż zmalała o 2,5 pp., zapewniając Lenovo 2,5 miliarda dolarów przychodu (28 procent całości).
Wygląda więc na to, że coraz mniej chętnie kupujemy komputery stacjonarne i coraz wyżej cenimy sobie wygodę i mobilność. Potwierdzają to dalsze dane ze sprawozdania Lenovo. Dział smartfonów tej firmy urósł o 105 punktów procentowych, zapewniając firmie 1,2 miliarda dolarów przychodu (14 procent całości).
Lenovo odnotował 8,8 miliarda dolarów przychodu za drugi kwartał bieżącego roku, o 10 punktów procentowych więcej niż w analogicznym kwartale rok temu. Przełożyło się to na 174 miliony dolarów zysku netto.
Lenovo wprowadził na rynek 12,6 miliona urządzeń, co stanowi 16,7 procent całego rynku PC na świecie, zapewniając firmie pozycję lidera. Jest też czwartym na świecie producentem smartfonów. Te są szczególnie popularne na chińskim rynku.