A co do nowości, to wyglądają one następująco:
- Lvl cap (maksymalny poziom doświadczenia postaci) podniesiono do 70
- Nowa klasa: Crusader (krzyżowiec?) – wzorowany na Paladynie z drugiej części gry (widać nawet jak używa magicznych młotków), z wyglądu przypomina też wojownika z jedynki
- Loot 2.0 – przedmioty od zawsze były jednym z najważniejszych elementów Diablo. W Diablo 3 system losowania przedmiotów pozostawiał wiele do życzenia i spotykał się z licznymi protestami ze strony graczy. “Loot 2.0” ma sprawić, że gra będzie “dobierała” przedmioty do naszej postaci. Oprócz tego twórcy gry zdecydowali się na stworzenie znacznie potężniejszych przedmiotów legendarnych.
- Nowa lokacja Westmarch. Gotycka, “jeszcze bardziej mroczna od poprzednich aktów”, średniowieczna stylistyka.
- Umagicznianie przedmiotów i nowy rzemieślnik Mystic – pozwala na zmianę atrybutów w przedmiotach rzadkich i legendarnych.
- Nowy końcowy boss do zabicia: Malthael, upadły anioł śmierci
- Nowy tryb “nieskończonych lochów” dla wszystkich, którym farmienie przedmiotów sprawia ogromną radość.
- Poziomy mistrzowskie (paragon levels) będą teraz obowiązywać dla wszystkich postaci na naszym koncie. Zniesiono też limit maksymalnego poziomu jeśli chodzi o poziomy mistrzowskie.