Badanie Strategy Analytics to zarówno powód do radości, jak i nerwów w dziale Windows Phone. W drugim kwartale bieżącego roku na rynek wprowadzono 8,9 miliona smartfonów z tym systemem. Dla porównania, w ubiegłym roku w analogicznym kwartale wprowadzono ich 5,6 miliona. Widać więc wyraźny wzrost.
Niestety (dla Microsoftu), niekoniecznie przełożyło się to na zwiększenie udziałów na ryku. Ten wzrósł z 3,6 procent w analogicznym kwartale w ubiegłym roku do 3,9 procent.
Zdaniem Lindy Sui, analityk pracującej dla Strategy Analytics, Microsoft musi wykonać dwa ruchy, by zyskać więcej rynku i faktycznie stać się konkurencją dla Apple’a i Google’a. Po pierwsze obniżyć ceny za licencję na system, by móc skuteczniej rywalizować na rynku smartfonów z niższej półki, a po drugie przyspieszyć prace nad kolejnymi wersjami systemu, wprowadzając takie rzeczy, jak obsługa ośmiordzeniowych procesorów, by móc nadrobić zaległości w segmencie premium.
Według tych samych badań udział Androida na rynku wzrósł z 69,5 procent do 79,5 procent. W sumie na rynek wprowadzono w ostatnim kwartale 186,6 miliona smarfonów z Androidem. Udział iOS-a spadł z 16,6 procent do 13,6 procent. Apple, jak sam twierdzi, wprowadził na rynek 31,2 miliona smartfonów w minionym kwartale.
Najgorsze wieści są jednak przeznaczone dla BlackBerry. Mimo premiery smartfonów z systemem BlackBerry 10, wprowadzono ich w obrót na tyle mało, że Strategy Analytics dołączył je do kategorii “Inne”…