Kindle Fire HDX biorąc pod uwagę specyfikację – to bezpośredni konkurent nowego Nexusa 7. Ma 7-calowy ekran o rozdzielczości 1920×1200 pikseli i 4-rdzeniowy procesor Snapdragon 800 taktowany zegarem 2,2 GHz. Parametry ekranu są takie same, jednak procesor jest znacznie szybszy od tego znajdującego się w oficjalnym tablecie Google. Tablet ma 2 GB pamięci RAM i w zależności od wersji – 16, 32 lub 64 GB pamięci flash. Jest też przednia kamera HD i opcjonalna obsługa LTE. Cena – 229 dolarów, czyli dokładnie tyle co najnowszy Google Nexus 7.
Najmocniejszą odmianą Kindle jest model Fire HD 8,9″. Rozdzielczość ekranu to 2560×1600 pikseli, a to oznacza że obraz jest równie wyraźny jak w przypadku modelu 7-calowego i ekranów Apple Retina. Pozostałe parametry urządzenia są zbieżne z modelem 7″. Jedynym dodatkiem w Kindle Fire 8,9″ jest tylny aparat fotograficzny o rozdzielczości 8 MP z wbudowaną lampą LED. Nowy tablet jest też zauważalnie (o 34%) lżejszy od wersji zaprezentowanej przed rokiem. Jego ceny zaczynają się od 379 dolarów (ok. 1200 zł).
Systemem operacyjnym wszystkich trzech tabletów jest Fire OS 3.0 “Mojito” bazujący na popularnym Androidzie. System jest mocno zintegrowany z usługami firmy Amazon. Funkcje Fire OS pozwalają m.in. sprawdzenie piosenek odtwarzanych jako ścieżka dźwiękowa filmu, czy wyświetlanie tekstów piosenek z możliwością przeskakiwania do wybranego wersu.
Ponadto oba tablety z serii HDX obsługują przycisk “Mayday”, czyli nietypową pomoc techniczną firmy Amazon wbudowaną bezpośrednio w urządzenie. Uruchomienie funkcji powoduje połączenie wideo z pomocą techniczną Amazon, a pracownik ma wtedy pełny dostęp do naszego tabletu. Może w ten sposób zaznaczać rzeczy na ekranie, lub nawet samodzielnie korzystać z urządzenia, gdy nie umiemy sobie poradzić.
Amazon przekonuje, że dla ochrony prywatności urządzenie nie przekazuje ekranu, gdy wprowadzamy poufne dane. Wtedy podgląd ekranu jest wstrzymywany, zaś na wyświetlaczu pojawia się specjalna informacja. Ponadto ww. ceny dotyczą wersji urządzeń, gdzie na ekranie blokady wyświetlane są reklamy. Wersje bez reklam są o 15 dolarów droższe (ok. 50 zł). Po więcej informacji odsyłamy na
.