A to nie wszystko. Mantle powstaje i będzie rozwijane razem ze znanym i szanowanym studiem DICE – twórcami Battlefielda. Współpraca DICE nie ograniczy się do pustych słów – najnowsza odsłona Battlefielda będzie pierwszą grą, która będzie współpracować z nową technologią AMD.
To bardzo ważna wiadomość. Dlaczego?
Skoro najnowszy Battlefield nie wymaga Directx, nie rezygnując przy tym z kompatybilności z Microsoftem i jego standardem shaderów (HLSL), a do tego jeszcze ma dostęp do niskopoziomowej komunikacji z kartą graficzną, to już wkrótce dostaniemy gry na PC optymalizowane w ten sam sposób, co produkcje konsolowe.
Mantle to również bezpośredni dostęp do pamięci RAM w kartach graficznych AMD, którym do tej pory zarządzał DirectX. To kolejny aspekt, w którym optymalizacja znacznie może zwiększyć wydajność GPU.
Ostatnie dni to duże zapowiedzi zarówno od AMD jak i Nvidii. Mam wrażenie, że ma to wiele wspólnego z firmą Valve i ich ostatnimi zapowiedziami. Czy to możliwe, że w cieniu premier konsol nowej generacji okaże się, że tańsze pecety, pozwalające na taką samą optymalizację gier jak ma to miejsce na konsolach okażą się znacznie lepszą (i tańszą) inwestycją?