Pierwszą z dobrych informacji jest fakt, że w końcu gracze doczekają się grywalnej, czwartej rasy – Qunari. Oprócz tego będą mogli standardowo wcielić się w człowieka, krasnoluda i elfa. BioWare zapowiedziało także, że wybór rasy będzie miał większe znaczenie niż mogłoby się wydawać. Grając reprezentantem danej rasy w poszczególnych lokacjach natrafimy na misje, które będą niedostępne dla pozostałych.
Inquisition nie będzie posiadało otwartego świata, ale twórcy obiecują, że nie będzie to też gra o typowo zamkniętej strukturze. BioWare przyznaje zresztą, że jest to największa gra nad jaką pracowało studio. Gra tworzona jest na silniku Frostbite 3, a jak wygląda w akcji możecie przekonać się poniżej. Według słów developera konsolowe wersje gry nie będą odstawały graficznie od komputerowej – będą posiadały jedynie lekko zmodyfikowany interfejs.
Premiera Dragon Age: Inquisiton planowana jest na jesień przyszłego roku na PC, PS3, PS4, Xbox 360 i Xbox One.