Google świętuje swoje 15 urodziny z hukiem. Oprócz zmian kosmetycznych i jubileuszowego logo, Google zmienia także algorytm wyszukiwania w swojej wyszukiwarce. To zmienia wszystko.
Nowy algorytm nazywany jest przez pracowników Google’a Hummingbirdem. Koliber pozwala na przetwarzanie dłuższych, o wiele dokładniejszych fraz/pytań zadawanych wyszukiwarce. Poprawiono również wyszukiwanie głosowe.
Podczas prezentacji, która odbyła się w domu Susan Wojcicki – miejscu historycznym, albowiem to właśnie w garażu wiceprezesa Google’a od spraw reklamy, w 1998 roku firma stawiała swoje pierwsze kroki, zaprezentowano możliwości nowego algorytmu.
Jedna z osób prowadzących prezentację – Tamar Yehoshua zapytał o porównanie wartości odżywczych oleju z oliwek i oleju kokosowego. Wyszukiwarka błyskawicznie zwróciła wyniki wyszukiwania zawierające obszerne porównania obu substancji.
Skąd ta zmiana?
Z coraz większej popularności wyszukiwania głosowego. Zadając pytanie werbalnie, zamiast korzystania z naszej klawiatury, ludzie mają tendencję do konstruowania znacznie bardziej złożonych i dokładniejszych zapytań. Nie wspominając już o tym, że wyszukiwanie głosowe jest po prostu wygodniejsze na smartfonie.
Zmiana algorytmu w wyszukiwarce Google’a z pewnością odbije się na ruchu sieciowym. Tysiące serwisów i stron internetowych robią wszystko, żeby zoptymalizować swój kod pod kątem wyszukiwarki Google’a, tak aby ich adres pojawiał się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Każda zmiana powoduje, cytując mistrza Yodę “zakłocenie Mocy” – serwisy, które do tej pory cieszyły się obecnością na pierwszych stronach wyników mogą spaść z tej pozycji. Specjaliści od SEO będą mieli pracowity weekend.