Rafael Riviera, jedna z osób która widziała prezentację nowej usługi chmurowej Microsoftu, twierdzi, że podczas spotkania zaprezentowano grę Halo 4, która była strumieniowana na wiele różnych urządzeń, w tym na smartfon z Windows Phone. Dodaje również, że Microsoftowi do tej pory udało się zmniejszyć opóźnienia związane z graniem do około 45 ms.
Microsoft już teraz mocno inwestuje w chmurę dla graczy. Konsola Xbox One pozwala twórcom gier na skorzystanie z owej chmury, by przenieść do niej część przeliczeń, takich jak sztuczna inteligencja komputerowych rywali czy symulacje praw fizyki. Takie rozwiązanie odciąża procesor główny konsoli, pozwalając mu zając się innymi obliczeniami, dzięki czemu gry będą wyglądać lepiej i będą bardziej złożone.
Microsoft nie oferuje jednak pełnego strumieniowania gier z chmury. Pionierem w tej dziedzinie jest firma OnLive, która nadal oferuje swoje usługi. W 2012 roku Sony kupił podobną do OnLive firmę, która oferowała podobne usługi. Wykorzysta ją do strumieniowania starszych gier na konsolę PlayStation 4.
Company meeting: Microsoft showed off Halo 4 running in the Cloud, running across multiple devices.
— Rafael Rivera (@WithinRafael) September 26, 2013