Structure Sensor
umieszcza się na tablecie przy pomocy wygodnego klipsa. Przy pomocy swojej optyki urządzenie dokonuje pomiaru współrzędnych X, Y, Z, dzięki którym możliwe jest stworzenie wirtualnego obiektu. Skaner swoim zasięgiem obejmuje przedmioty znajdujące się w położeniu od 40 cm do 3,5 metra. Dzięki takiej skali potrafi on zeskanować nie tylko meble czy zabawki, ale także całe pomieszczenia. Urządzenie nie zużywa baterii z tabletu, ponieważ wykorzystuje własne źródło zasilania, które może wytrzymać około 3-4 godzin pracy.
Obiekty zapisywane są w formatach OBJ, STL i PLY, zatem większość drukarek 3D i programów do modelowania przestrzennego bez problemu je odczyta. Dzięki otwartości oprogramowania twórcy wierzą, że wkrótce po premierze zewnętrzni developerzy zaproponują więcej rozwiązań użytkowych. Na razie oprócz skanowania obiektów i pomieszczeń można też sprawdzić dwa dema gier – w jednym obserwujemy zachowanie zwierzątka, w drugim możemy przyjrzeć się jak wirtualne piłki odbijają się od rzeczywistych obiektów.
Structure Sensor znajdzie się w sprzedaży najwcześniej w lutym przyszłego roku. Przy pomocy Kickstartera można jednak już dzisiaj zarezerwować swoją wersję urządzenia. Koszt skanera to 349$ (około 1 105 zł).