Tajwańska firma ma prawie trzykrotnie droższe akcje od kanadyjskiego producenta, który zostanie sprzedany za 4,7 miliarda dolarów. Z drugiej strony ma najniższy wskaźnik potencjalnego wykupu spośród 500 firm technologicznych z całego świata, oceniany przez analityków. To oznacza, że raczej nie znajdzie się żadna firma, która HTC chciałaby kupić w aktualnej cenie.
Wartość HTC wynosi obecnie 3,8 miliarda dolarów, choć w najlepszym okresie firmy sięgała ona nawet 37 miliardów dolarów. Producent, który jako pierwszy wprowadził na rynek telefony z oprogramowaniem Google’a, dziś sromotnie przegrywa walkę o rynek nie tylko z Apple’em i Samsungiem ale także z chińskimi rywalami. Dziś HTC ma 2,8 procent udziału w rynku smartfonów, podczas gdy w zeszłym roku było to 5,8%.
Brak możliwości w miarę opłacalnego przejęcia, być może zmusi firmę HTC do wycofania się z rynku smartfonów. Wskazywać na to może także ostatnia kampania reklamowa, w której Tajwańczycy skupili się na promowaniu marki, by podwyższyć jej wartość, a nie swoich telefonów. Przypomnijmy, że wydali około miliard dolarów na kilkuletnią kampanię z Robertem Downey Jr. w roli głównej.
Sama firma planuje kilka nowych inicjatyw, by się “w pełni odrodzić”.