Przede wszystkim kamera obsługuje teraz znacznie szerszy kąt widzenia, przez co odległość gracza od ekranu nie będzie musiała być duża – wystarczy 1,5 metra. W przypadku gier wieloosobowych gracze nie będą też musieli stać blisko siebie. Dzięki funkcji pomiarów kamery 3D Time-of-Flight możliwe stało się dużo szybsze odczytywanie informacji z otoczenia – możemy zatem spodziewać się dużo mniejszych opóźnień w odzwierciedlaniu naszych ruchów. Na demie technologicznym widać też wyraźnie, że Kinect wyłapuje więcej szczegółów np. zagniecenia naszych ubrań, mimikę twarzy czy – co najważniejsze dla obsługi gier – także ruch poszczególnych palców.
Kinect będzie płynnie działał nie tylko po ciemku, ale także w przypadku niestabilnego oświetlenia (sensor potrafi wytłumić źródła światła). Powyżej możecie też zobaczyć na jak wiele sposobów będzie postrzegać nas kamera. Sensor wychwyci układ szkieletowy użytkownika, jego orientację w przestrzeni, użycie poszczególnych mięśni oraz puls gracza – co przyda się z pewnością w aplikacjach fitness.