Analizą objęto kraje z Europy Środkowo-Wschodniej, w których Gemius prowadzi pomiar ruchu na stronach internetowych (gemiusTraffic), tj. Białoruś, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Estonię, Litwę, Łotwę, Mołdawię, Polskę, Serbię, Słowację, Ukrainę i Węgry. Dane pochodzą z sierpnia 2012 i 2013 roku.
Okazuje się, że na wszystkich analizowanych rynkach Samsung odnotował wzrosty pod względem udziału w mobilnym ruchu internetowym. Co więcej, to na smartfonach i tabletach tego producenta, internauci z Białorusi, Litwy i Serbii najczęściej przeglądają strony www sieci. W najbliższym czasie można się także spodziewać zmiany układu sił w Polsce, na Słowacji i na Węgrzech, gdzie udział w mobilnym ruchu internetowym z urządzeń koreańskiego producenta stopniowo osiąga pozycję giganta z Cupertino.
Z kolei Apple, w porównaniu do sierpnia zeszłego roku, umocnił swoją pozycję na rynkach ukraińskim i mołdawskim. Tam największy ruch mobilny na stronach www pochodzi z iPhone’a i iPada. Te urządzenia są też wciąż najpopularniejsze w Chorwacji, Czechach, Estonii i na Łotwie, choć stopniowo tracą na rzecz smartfonów i tabletów z logo firmy z Korei.