Prace nad grą rozpoczęły się już w 2009r. Jednym z głównych założeń twórców ma być zapewnienie graczom bogatych doświadczeń wizualnych i utrzymanie narracji zbliżonej bardziej do filmowej ekranizacji niż do typowej gry akcji z perspektywy trzeciej osoby. Grafika ma być równie oszałamiająca i dopracowana co w zwiastunie – jedynym materiale wideo jaki widzieliśmy do tej pory. Twórcy stworzyli zaawansowany model fizyki, który pozwoli cieszyć nam się takimi detalami jak np. metalowe części konstrukcji wyginające się pod wpływem magnesów czy drobinki kurzu osiadające na ekranie w momencie, gdy nasza postać przestanie się poruszać. Studio chce także na nowo podejść do scenek QTE – podczas niektórych walk czas zwolni, byśmy mogli dosięgnąć w locie broń, czy uniknąć ciosu. Podczas cut scenek będziemy mogli także poprowadzić akcję np. strzelać do wrogów.
Równie istotną rzeczą co strona wizualna będzie warstwa fabularna. Akcja rozegra się w alternatywnej rzeczywistości, w której historia, magia, fantastyka naukowa i mitologia miesza się ze sobą. Przed wiekami część ludzkości przeszła mutacje genetyczne, które nadały im zwierzęcych cech. Brak kontroli nad własnymi instynktami szybko doprowadził do wojny. Setki lat później mężczyzna imieniem Artur założył Zakon (tytułowy The Order) mający za zadanie ochronić ludzkość przed mieszańcami. W trakcie swoich potyczek Zakon natrafia na substancje zwaną “Czarną Wodą”, która spowalnia proces starzenia się i zwiększa tempo regeneracji ran. Dzięki niej rycerze zakonu mogą działać na przestrzeni wieków, choć długowieczność ma także swoją cenę – mężczyźni przeżywają swoje rodziny i przyjaciół. Właściwą grę rozpoczniemy u progu XIX wieku, kiedy to główny bohater – sir Galahad w obliczu tworzących się podziałów klasowych społeczeństwa i działań zakonu zacznie kwestionować swoją rolę.
Premiera nadal pozostaje nieznana.