CHIP: – Czym jest Rank Rush?
Łukasz Jeckel, współwłaściciel Future Sense: – Rank Rush to nowy portal gamingowo-społecznościowy oferujący rozmaite gry będące źródłem świetnej zabawy, w które wpleciony zostanie element współzawodnictwa. Bardzo istotny element, ponieważ rywalizując z innymi graczami o czołówkę tabeli wyników do wygrania będzie mnóstwo atrakcyjnych nagród. Gracze będą konkurować w codziennych, cotygodniowych i comiesięcznych rankingach gromadząc na swoim koncie jak największą liczbę punktów. Oczywiście zwycięstwo nie będzie losowe – potrzebna będzie odrobina szczęścia, ale przede wszystkim spryt, zręczność i dobry refleks. Dla liderów przewidziane będą nagrody rzeczowe, głównie z segmentu elektroniki. Oczywiście udział w rozgrywkach będzie bezpłatny, co więcej dodatkowo premiowane będą także zdobyte osiągnięcia czy wypełnione zadania specjalne, za które również zgarnąć będzie można rozmaite gadżety.
– Skąd wziął się pomysł na tego rodzaju portal
gamingowy
? Czy zainspirowaliście się jakimś zagranicznym serwisem? Od jak dawna pracujecie nad portalem?
Pomysł zrodził się w mojej głowie spontanicznie. Jak wielu z nas chwilę wolnego czasu spędzałem grając w prostą grę online i akurat udało mi się osiągnąć niebywale wysoki wynik, który nie tylko zdeklasował moich znajomych, również pogrywających w ten sam tytuł, ale też okazał się rekordem wśród reszty internautów. Prócz odczuwanej satysfakcji pojawiła się myśl, iż szkoda, że nikt mnie za to nie nagrodzi. To zdaje się jest odpowiedź na pierwsze pytanie. Wykonałem telefon do brata, który również jest graczem z zamiłowania i zaproponowałem mu wspólne stworzenie takiego portalu. Potem była już tylko kwestia dobrania odpowiednich ludzi i realizowania celów.
Przy produkcji nie staraliśmy się inspirować innymi serwisami z nagrodami, na których albo wygranie czegokolwiek jest w praktyce niemożliwe bez wydania dużej sumy pieniędzy, albo wręcz całkowicie niemożliwe. Ponadto, tego typu serwisy często charakteryzują się marginalizacją oferowanych gier. Służą one tylko jako wirtualne narzędzia do osiągnięcia jakiegoś celu, który w większości przypadków nigdy nie jest osiągalny. W przeciwieństwie do tych serwisów naszym głównym natchnieniem jest nic innego jak właśnie gry komputerowe. To gry są głównym elementem Rank Rush i to właśnie one pobudzają emocje i duch współzawodnictwa, bez nich portal nigdy by nie powstał.
–
Czy gry, które pojawią się na portalu będą tworzone przez Was samych? Czy
Future
Sense
możemy traktować także jako studio developerskie?
– Dokładnie tak. Naszą pierwszą grą, którą można było ujrzeć na PGA, jest Tech Drop. Została ona w pełni zaprojektowana i zaimplementowana przez nas. Planujemy, aby wszystkie gry, które pojawią się na portalu Rank Rush, były naszymi produkcjami. W przyszłości nie wykluczamy nawiązania współpracy z innymi studiami developerskimi w Polsce lub za granicą.
– Podczas targów PGA uczestnicy mogli przetestować mechanikę działania systemu grając w jedną z Waszych gier – Tech Drop – , przypominającą popularne
Bejeweled
. Czego jeszcze mogą spodziewać się gracze, gdy platforma wystartuje w 2014r.? Czy oprócz gier logicznych pojawią się także propozycje z gatunku gier zręcznościowych (np. coś w rodzaju
Temple
Run)? Jak często będą pojawiać się nowe gry na portalu?
– Na początku przyszłego roku planujemy wystartować z 2 grami, ale szczegóły jeszcze zachowamy dla siebie. Interesują nas przede wszystkim gry, które wymagają zarówno odrobiny pomyślunku, szczypty zręczności jak i refleksu. Katalog naszych gier chcemy systematycznie powiększać, bazując na sugestiach, jakie otrzymamy od naszych użytkowników. Wszystko jednak wymaga czasu – jakość jest dla nas kluczowym czynnikiem i nigdy nie wydamy gry, która nie spełniałaby naszych oczekiwań, ale przede wszystkim oczekiwań naszych fanów.
–
Na jakich platformach będzie działał
Rank
Rush
? Czy gracze komputerowi będą rywalizować w tych samych rankingach co np. gracze grający na tabletach z Androidem
?
– Rank Rush będzie działał na wszystkich trzech platformach. Zaczniemy od PC, następnie pojawi się natywne wsparcie dla Androida, ostatecznie zajmiemy się iOS. Zanim pojawią się darmowe aplikacje na systemy mobilne, nasze gry będą dostępne na tych platformach za pomocą przeglądarek obsługujących technologie HTML5. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji nt. rankingów PC i mobilnych – będziemy się starali zbalansować gry tak, aby dowolna platforma nie dawała przewagi nad graczami z innej platformy.
– Na targach najlepsi gracze mogli wygrać konsolę PS3 i GTA V. Czy możesz zdradzić nam jakich nagród możemy spodziewać się w rankingach dziennych, tygodniowych i miesięcznych?
Zwycięzcy rankingów dziennych mogą spodziewać się koszulek, kubków, i innych “użytkowych” gadżetów Rank Rush. Warto nadmienić, iż pracujemy z zespołem grafików i designerów nad tym, aby nasze gadżety nie były tylko tanią formą reklamy ale czymś, co naprawdę się komuś przyda, np. koszulka, którą zamiast do spania można ubrać do szkoły lub pracy. Ponadto liczymy na współprace z naszymi użytkownikami przy projektowaniu gadżetów – ona również będzie nagradzana;-)
Zwycięzcy rankingów tygodniowych i miesięcznych otrzymają sprzęt elektroniczny w postaci odtwarzaczy muzyki, konsol nowej generacji, tabletów, laptopów, telewizorów i wielu innych.
–
Wasz pomysł opiera się na modelu F2P, co zawsze wzbudza obawy wśród graczy. Czy osoba, która nie zdecyduje się na mikropłatności także będzie mieć szansę na wygraną? Innymi słowy, czy taki system rywalizacji nie zamieni się w tzw. “
pay
to win”, gdzie będą wygrywać tylko osoby, które wydadzą wcześniej największą ilość pieniędzy. Jakie systemy płatności będą dostępne na starcie platformy?
– Bardzo zależy nam na tym, aby wygrywali najlepsi, niezależnie od ilości wydanych pieniędzy. Właśnie dlatego z każdego dnia będzie brany pod uwagę tylko jeden najlepszy wynik danego użytkownika, a przedmioty dostępne w grach będzie można zdobyć bez wydania nawet złotówki. Dajemy graczom możliwości, ale to tylko od nich zależy czy i w jaki sposób z nich skorzystają.
Na starcie dostępnymi systemami płatności będą karty kredytowe, przelewy bankowe (dotpay) oraz SMS. Następnie planujemy rozszerzyć system o internetowe płatności jak PayPal, Skrill czy BitCoin.
–
Można powiedzieć, że
Future
Sense
to rodzinny biznes, bo założyłeś go razem z bratem. Czy możesz nam coś więcej opowiedzieć o Was i o pozostałych członkach zespołu? Czym zajmowaliście się wcześniej? Czy jest to Wasz pierwszy kontakt z branżą gier wideo?
– Razem z bratem jesteśmy miłośnikami gier komputerowych. Od najmłodszych lat wspólnie spędzaliśmy godziny przed telewizorem lub monitorem bijąc kolejne rekordy. Z wiekiem rozrywka przerodziła się w hobby i pasję, która nie gaśnie do dzisiaj. Osobiście przez ostatnie 4 lata pracowałem w biurze wykonując klasyczną papierkową robotę, jak to często bywa przy tego typu pracy w wolnych chwilach – skoro i tak już siedziałem przed laptopem – pogrywałem w rozmaite gry przeglądarkowe. Na co dzień staram się koncentrować na rodzinie, tak więc większość wolnego czasu poświęcam żonie i dziecku aczkolwiek nie ukrywam, że uwielbiam grać – zwłaszcza w tytuły z gatunku MMORPG.
Mój brat jest absolwentem informatyki na Politechnice Poznańskiej. Już jako nastolatek był aktywnym członkiem sceny moderskiej gier Half-Life i Half-Life 2. Przez ostatnie lata wolne chwile poświęcał na projektowanie i prototypowanie swoich pomysłów na gry. Tworzenie gier komputerowych było jego pasją przez lata, teraz jest to również jego praca.
Naszym głównym programistą i de facto współzałożycielem firmy jest Bartosz Wróblewski, który wcześniej pisał systemy rekomendacyjne na Politechnice Poznańskiej, systemy obliczeń rozproszonych, oraz przelotnie zajmował się badaniami operacyjnymi. Wcześniej nie zajmował się profesjonalnie ani grami, ani HTML5, ale dość szybko odnalazł się w nowym środowisku. W wolnym czasie optymalizuje wszystko i wszystkich. Lubi pograć, ale więcej gier znajduje się na jego koncie GOG niż Steam;-)
Nie uważamy się za całkowitych żółtodziobów, aczkolwiek jeszcze wiele musimy się nauczyć:-)
– Podczas targów Wasze stoisko było bardzo oblegane przez uczestników i z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że było jednym z jaśniejszych punktów tegorocznego PGA. Czy jesteście zadowoleni z imprezy, która była Waszym medialnym debiutem? Czy zdarzyło się coś, co Was wyjątkowo ucieszyło lub może wprost przeciwnie – czy spotkaliście się z jakimś negatywnym odbiorem ze strony uczestników?
– Nasz debiut na tegorocznym PGA oceniamy za udany. Pokazaliśmy się z dobrej strony, jesteśmy naładowani pozytywną energią – choć na początku trafił nam się szereg problemów technicznych, gracze byli bardzo wyrozumiali i sami podsuwali nam pomysły, jak możemy poprawić naszą pierwszą grę. Najbardziej ciepłym akcentem była radość w oczach zwycięzcy sobotniego rankingu, kiedy dowiedział się, że kolejnego dnia również może brać udział w rozgrywkach (tym razem jednak bez zapisywania wyników do rankingu) – to znaczy, że udał nam się cel zasadniczy, gracze bawili się dobrze nawet pomijając nagrody.
–
Czego możemy Wam życzyć na przyszłość oprócz jak największej ilości użytkowników?
– Jak najlepszych gier – użytkownicy znajdą nas sami:-)
Aby śledzić najnowsze informacje na temat portalu zapraszamy na fanpage Rank Rush.