Jest to już trzecia edycja Mistrzostw Świata w League of Legends. W porównaniu do ubiegłej edycji, która odbyła się w zeszłym roku, finały oglądało czterokrotnie więcej widzów. A konkretniej 32 miliony licząc wszystkie transmisje w Sieci oraz chińskie i koreańskie stacje telewizyjne, które zdecydowały się na pokazanie zmagań na żywo.
W porównaniu do liczby oglądających finały mistrzostw świata w piłce nożnej, które przyciągnęły przed ekrany telewizorów 3,2 miliarda fanów, oglądalność League of Legends nie robi absolutnie żadnego wrażenia. Jednak finały mistrzostw świata w piłce nożnej to przykład jedyny w swoim rodzaju. Jeśli zatem porównamy LoL’a z “czymś mniejszym” – na przykład pierwszy baseballowy mecz finałowy World Series 2013 przed odbiorniki telewizorów przyciągnął 14,4 miliona widzów. Z takiej perspektywy, o wiele łatwiej uznać League of Legends za popularną i opłacalną dla sponsorów dyscyplinę sportową, która z roku na rok staje się coraz bardziej większa.