Nie w amerykańskim rynku jednak leży główny problem, tylko w Chinach – największym na świecie rynku telekomunikacyjnym, który Apple miało nadzieję podbić. Tymczasem wiadomości z Państwa Środka nie są dobre. Fabryka Foxconna w Zhengzhou zmniejszyła liczbę produkcji z 50 tysięcy egzemplarzy produkowanych tygodniowo do zaledwie 9 tysięcy. Natomiast firma Protek, która dostarcza komponenty do iPhone’a 5C, otrzymała zamówienie na 75% mniej sprzętu.
Chińskie sklepy obniżają ceny plastikowych iPhone’ów z 3500 juanów (obowiązującej jeszcze miesiąc temu) do nawet 2500 juanów. Niektóre sklepy sprzedają nawet ze stratą te modele telefonów, tylko po to, by opróżnić magazyny.
Dla Apple’a to jednak ogromne doświadczenie. Firma z Cupertino do tej pory produkowała i sprzedawała tylko jednego nowego iPhone’a naraz. Teraz, gdy udaje się sprzedawać równolegle dwa nowe telefony, to nawet jeśli jeden z nich sprzedaje się poniżej oczekiwań, to z pewnością doświadczenie to zaprocentuje w przyszłości.