Po wydaniu 1 miliarda dolarów na Instagram, Facebook miał ochotę na kolejne zakupy i jak twierdzi The Wall Street Journal chciał wydać nawet trzy razy tyle, by kupić firmę Snapchat. Ale oferta co najmniej 3 miliardów dolarów gotówką została odrzucona.
Snapchat to aplikacja fotograficzna na systemy Android i iOS, dzięki której użytkownik może zrobić zdjęcie lub nagrać film, dodać do nich tekst lub swój rysunek i pokazać je zdefiniowanej przez siebie liście odbiorców. Takie zmodyfikowane multimedia nazywane są “Snapami” i wyświetlane są na ekranach odbiorców tylko przez konkretny czas (od 1 do 10 sekund), po czym znikają i są usuwane z serwera Snapchata.
Aplikację stworzyło kilku studentów Uniwersytetu Stanforda we wrześniu 2011 roku. Dziś dyrektor generalny firmy, Evan Spiegel, nie chce myśleć o sprzedaży firmy przed końcem 2013 roku. Widocznie uważa, że aplikacja może być warta jeszcze więcej, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że do października 2012 roku Snapchat przynosił same straty, a jeszcze w lipcu 2013 roku firma została wyceniona na 860 milionów dolarów, to oferta Facebooka wydawała się nader lukratywna.