Imagine Cup 2014 to już 12. edycja tego największego na świecie konkursu technologicznego, skierowanego do studentów i uczniów powyżej 16. roku życia. Tym razem finał światowy odbędzie się w Seattle – rodzinnym mieście firmy Microsoft. Wprawdzie do finałów jeszcze daleka droga, to polscy studenci już dziś mogą pochwalić się pierwszymi sukcesami!
Jak co roku, także i w tej edycji Imagine Cup studenci mogą brać udział w rozgrywkach online, tzw. “Challenges”. Skupiają się one na takich kategoriach konkursowych jak: Projekty Społeczne, Gry, Innowacje. Właśnie w kategorii “Innowacje” polska drużyna Ocean otrzymała wyróżnienie jako jeden z 30 zespołów. Jest to duży sukces, biorąc pod uwagę, że w konkursie wzięło udział aż 175 drużyn z 50 krajów z całego świata.
“Wierzymy, że nasz projekt będzie czymś zupełnie nowym w Internecie. Udział w Imagine Cup to dla nas przygoda i szansa na świetną zabawę, ale przede wszystkim test czy nasz pomysł jest dobry. Wyróżnienie zdaje się potwierdzać naszą intuicję i tym bardziej zachęca nas do startu w głównym konkursie. Chcemy jak najszybciej wyjść z naszym projektem do użytkowników i przetestować go w praktyce.” — powiedzieli Stanisław Jastrzębski, Konrad Talik i Mateusz Bruno-Kamiński, członkowie drużyny, studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Polska drużyna przygotowała projekt Ocean – usługę internetową, zaprojektowaną w celu poprawy doświadczenia użytkownika podczas przeglądania Internetu, która ma oferować nowe podejście do przeglądania Internetu w celach rekreacyjnych. Będzie to serwis oferujący treści znalezione w Internecie specjalnie dla użytkownika, które niekoniecznie są popularne. Wyróżnieni otrzymali certyfikaty zwycięstwa oraz profesjonalną ocenę projektu, przygotowaną przez jury Microsoft, a także specjalne przypinki Imagine Cup.
Tegoroczne rozgrywki online nie wymagają umiejętności programowania, za to są pierwszym krokiem w nauce zarządzania cyklem życia systemu informatycznego (SDLC). Do 17 grudnia trwa niedawno rozpoczęta konkurencja Project Blueprint Challenge. Każdy z uczestniczących w niej zespołów ma za zadanie przygotowanie profesjonalnego planu przyszłego projektu. Dokument musi zawierać model biznesowy, dobór technologii oraz definicję przyszłych odbiorców. To próba generalna przed wejściem w biznesową rzeczywistość.
Natomiast na początku przyszłego roku ruszy rozgrywka User Experience Challenge, w której uczestnicy staną przed zadaniem zaprezentowania, jakie będą doświadczenia użytkowników oraz jak ich oprogramowanie będzie wyglądać i działać na ekranie.
“Konkurs Imagine Cup tradycyjnie cieszy się dużą popularnością w Polsce. Studenci z naszego kraju uczestniczą w nim nieprzerwanie od 2005 roku i mogą pochwalić się wspaniałymi sukcesami. Tylko w poprzedniej edycji aż dwie drużyny z naszego kraju znalazły się na podium! Tym bardziej cieszy nas sukces drużyny Ocean, który zapowiada kolejny udany rok dla studentów z Polski. Liczymy, że w kolejnych rozgrywkach również będziemy mogli pogratulować zwycięzcom z naszego kraju” — mówi Agata Dudar, Academic Program Manager w polskim oddziale Microsoft.
W rozgrywkach online mogą brać udział zarówno drużyny, które konkurują w głównych kategoriach konkursowych, jak i te, które chcą zaprezentować się jedynie w “Challenges”. Zespoły mogą zgłaszać swoje projekty nawet do wszystkich trzech rozgrywek i w każdej z nich zaprezentować się w odrębnej kategorii – Projekty Społeczne, Gry lub Innowacje. Udział w nich to szansa zdobycia dodatkowego doświadczenia oraz nagród.
W każdej rozgrywce, zwycięska drużyna w danej kategorii może wygrać 3000 dolarów! Dodatkowo najlepszym drużynom w każdej kategorii przyznany będzie tytuł “Challenge All-Stars”. Wszyscy zwycięzcy otrzymają specjalne przypinki Imagine Cup, jak również certyfikaty zwycięstwa. Ponadto informacje o nich będą opublikowane na oficjalnej stronie Imagine Cup 2014, gdzie cała społeczność będzie mogła przesyłać gratulacje i komentarze.