Jeszcze szybszy Coast i jeszcze ciekawszy PR od Opery

Jeszcze szybszy Coast i jeszcze ciekawszy PR od Opery

Stary schemat z przyciskami “wstecz” i “dalej” odszedł do lamusa, ustępując miejsca gestom i nowemu podejściu do wyświetlania najważniejszego elementu przeglądarki – strony internetowej. W nowym Coast personalizacja ekranu startowego jest jeszcze prostsza – do wyboru jest osiem wybranych grafik. Opera ulepsza także obsługę dokumentów PDF – pozwoli wybrać aplikację obsługującą PDF. Do słuchania muzyki niepotrzebna jest już żadna dodatkowa aplikacja – dźwięki lub muzyka ze strony są wizualizowane na ekranie startowym za pomocą małej animacji equalizera w ikonie strony. Można nawet kontrolować muzykę na stronie z poziomu ekranu blokady iOS.

Norwegowie obiecują także jeszcze szybszą nawigację pomiędzy stronami, podobnie jak powrót do strony głównej. Silnik bezpieczeństwa Coast, który zapewnia przydatne informacje zamiast niezrozumiałych symboli, został uaktualniony, by lepiej ujawniać niebezpieczne zasoby sieci.

Nowy Coast dla iPada dostępny jest w iTunes.

Ciekawej zmianie uległ także sposób prezentowania przez Operę informacji prasowyc h – dziennikarze mają do wyboru stopień “skorporacenia”. Innymi słowy przygotowano pięć różnych informacji prasowych, a każda kolejna z coraz większą liczbą branżowych zwrotów.