W 2012r. gracze wydali na kampanie dotyczące gier wideo 83 miliony dolarów. Ten rok zamyka się w kwocie 112 milionów. Pamiętajmy jednak, że nie wszystkie projekty kończą się powodzeniem. W takich przypadkach wpłaty zwracane są do fundatorów. Biorąc ten aspekt pod uwagę wychodzi na to, że fizycznie Kickstarter otrzymał 178 milionów dolarów zebranych w sektorze gier. Jest to kategoria projektów, które przynoszą największe zyski – zebrane środki stanowią aż 22% wszystkich wpłat na Kickstartera. W drugiej kolejności największe dotacje uzyskały projekty z kategorii “Film & Video” – 154 miliony dolarów oraz “Design” – 110 milionów dolarów. Inaczej wygląda to w kwestii kampanii zakończonych sukcesem.
Tu królują projekty muzyczne (14 tys. kampanii), filmowe (12 tys. kampanii) czy artystyczne (5 tys. kampanii). Do tej pory sfinansować udało się 2 665 gier. Wśród nich aż 29 tytułów otrzymało dofinansowanie większe niż 1 milion dolarów.