Według informacji redaktorów serwisu TechCrunch, Spotify zaplanowało na 11 grudnia konferencję poświęconą m.in. darmowej odsłonie mobilnej wersji usługi. Oczywiście będzie działała ona na nieco innych zasadach niż ta funkcjonująca w wersji płatnej.
Podobnie jak w przypadku 6-miesięcznej wersji próbnej Spotify przeznaczonej na komputery osobiste utwory przerywane będą co pewien czas reklamami.Według źródeł redakcji TechCrunch użytkownik będzie mógł wyszukać z serwisu tylko ograniczoną liczbę utworów, więc w głównej mierze działanie aplikacji sprowadzałoby się do słuchania piosenek dodanych wcześniej do playlist lub słuchania stacji radiowych. Mimo to pomysł jest niezły. Słuchanie muzyki poprzez strumieniowanie jest wygodne, nie obciąża kart pamięci naszych urządzeń i najzwyczajniej w świecie uzależnia… Gdy już raz się tego skosztuje, potem ciężko przestać, a opłacanie abonamentu przestaje być tak straszną wizją jak początkowo się wydawało;)
Na chwilę obecną Spotify posiada 20 milionów aktywnych użytkowników, z czego 6 milionów ma wykupioną usługę Premium.