W zeszłym roku zarówno Samsung jak i jego największy rywal – LG Electronics reklamowały telewizory OLED jako przyszłość telewizji. Jednak choć zachwalono ultracienkie ekrany mogące wyświetlać bardziej przejrzysty obraz o głębszym nasyceniu kolorów na rynku nie udało się dokonać rewolucji. Technologia OLED okazała się zbyt droga w masowej produkcji. Z tego powodu w ubiegłym tygodniu Sony i Panasonic zrezygnowały z wzajemnej współpracy przy produkcji telewizorów OLED.
Analitycy przewidują, że zapotrzebowanie na telewizory w rozdzielczości 4K będzie ciągle rosło, a ich cena spadnie szybciej niż miało to miejsce w przypadku telewizorów OLED. Szacuje się, że globalna sprzedaż telewizorów Ultra HD wzrośnie z 1,3 miliona sztuk (dane z tego roku) do 23 milionów w 2017 roku.
Prezentowany na zdjęciach model 110S9 jest już dostępny w sprzedaży w Chinach, gdzie notuje się największe zainteresowanie rozdzielczością 4K, oraz Korei Południowej, na Bliskim Wschodzie i w kilku krajach europejskich. 110-calowy telewizor ma wymiary 1,8m x 2,6m, a zatem prawie jak solidne, małżeńskie łoże. Oprócz sugerowanej ceny 150 tys.$, która większość z nas może zwalić z nóg, producent nie podał jeszcze konkretnych informacji technicznych. Poznamy je dopiero podczas targów CES 2014 w Las Vegas.