Od czasu premiery stworzono ponad 800 000 transmisji rozgrywek i przeszło 7,1 miliona sesji oglądania na serwisach streamujących, Twitch i Ustream, co w sumie dało ponad 20 milionów minut rozgrywki transmitowanej na żywo. Aż 10% całej zawartości serwisu Twitch pochodzi właśnie od użytkowników PS4. Według Ustream zaś średni czas transmisji oscyluje w okolicach 31 minut.
Co najczęściej transmitują gracze? Tu prym wiedzie Battlefield 4, Killzone: Shadow Fall oraz Call of Duty: Ghost, czyli innymi słowy – widowiskowe strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby.
“PlayStation 4 zostało zaprojektowanie specjalnie po to, aby ludzie mogli się dzielić swoimi wrażeniami. Zainteresowanie transmitowaniem rozgrywki na żywo przerosło nasze najśmielsze oczekiwania”– powiedział Shuhei Yoshida, prezes Sony Computer Entertainment Worldwide Studios.
“
Jesteśmy bardzo podekscytowani tym, że gracze z radością przyjęli możliwość transmitowania rozgrywki na żywo za pośrednictwem systemu PS4, i nie możemy się doczekać, by zobaczyć, jak w najbliższych latach fani PlayStation zmienią oblicze społecznościowego grania”.