Według informacji japońskiej redakcji Nikkei Asian Review, które jak dotąd się sprawdzały, Nintendo poważnie rozważa porzucenie dotychczasowej strategii niewydawania swoich gier na platformy inne, niż własne konsole. Firma bierze pod uwagę tworzenie mini-gier i materiałów multimedialnych na smartfony, co miałoby zachęcić ich użytkowników do kupowania konsol Nintendo.
Niewykluczone jednak, biorąc pod uwagę coraz gorsze wyniki konsol Nintendo na rynku, gigant zdecyduje się również tworzyć nie tylko mini-gry, ale również i “poważne” produkcje na smartfony. –
Uważam, że powinniśmy wykorzystać istnienie inteligentnych urządzeń na rynku. Umożliwiliśmy już tym urządzeniom dostęp do Miiverse, czyli sieci społecznościowej użytkowników konsol Wii U. Prowadzimy wewnętrzne rozmowy na temat zwiększenia naszej obecności na inteligentnych urządzeniach, by promować sprzedaż dedykowanym grom konsolom — stwierdził w październiku Satoru Iwata, dyrektor generalny Nintendo.
Trzymamy kciuki. Zelda i Mario na telefonie komórkowym? Brzmi jak spełnienie marzeń…