Hasło “Hasło” spadło na drugie miejsce będąc wcześniej przez 2 lata na miejscu pierwszym, jak donosi Splashdata – firma zabezpieczająca, która zebrała roczną listę najgorszych wyborów haseł w sieci. Adobe było nieświadomie głównym dostawcą materiału dla najnowszego badania po tym jak straciła informacje o 48 mln użytkowników, podczas wyniszczającego naruszenia bezpieczeństwa pod koniec 2013 roku. Po bliższej analizie wycieku danych ujawniono, że w zeszłym roku użytkownicy zabezpieczali prywatne informacje o swojej tożsamości on-line używając bardzo oczywistych haseł.
Większość z tych haseł nie jest przechowywana w postaci skrótów, ale w postaci zwykłego tekstu i to w dodatku bardzo słabego, przez co są łatwe do odgadnięcia. Wśród najłatwiejszych do złamania są słowa i wyrażenia występujące w słownikach.
Najgorsze wybory haseł określone przez SplashData w 2013 roku to hasła:
- 123456,
- hasło,
- 12345678,
- qwerty,
- abc123,
- 111111,
- iloveyou,
- adobe123,
- admin,
- monkey,
- shadow,
- sunshine,
- księżniczka,
- 000000,
- hasło1.
Zdjęcie logującego się mężczyzny pochodzi z serwisu Shutterstock.