Przez ostatni rok ponad dwukrotnie wzrósł ruch z przeglądarek mobilnych w polskiej sieci. W grudniu 2012 roku utrzymywał się na poziomie 4 proc., podczas gdy na zakończenie 2013 roku wyniósł już 9 proc. Najbardziej popularne dla posiadaczy smartfonów i tabletów są przeglądarki mobilne oparte na silniku WebKit (6 proc. udziału w ruchu internetowym) ‒ w tym głównie Safari Mobile. Popularnością cieszy się również Chrome Mobile (1 proc.) i Opera Mini (1 proc.).
W ujęciu rocznym największy, bo niemal dziesięciokrotny, wzrost zanotował Chrome Mobile. Przez rok udział tej przeglądarki w ruchu internetowym zwiększył się z 0,2 proc. do 1,3 proc. Natomiast największy spadek odnotowała Nokia Browser. W porównaniu rocznym ruch w polskiej sieci wykonywany z przeglądarki Nokii spadł o połowę (z 0,2 proc do 0,1 proc.).
Z kolei internauci, którzy surfują po sieci za pomocą komputerów stacjonarnych nadal najbardziej cenią sobie Firefoksa. W grudniu 2013 roku z tej przeglądarki pochodziło 39 proc. ruchu internetowego w Polsce. Na drugim miejscu, tak jak przed rokiem, uplasował się Google Chrome (30 proc. udziału w ruchu internetowym), a na trzecim Internet Explorer (15 proc.). W porównaniu do danych sprzed roku największym wzrostem może pochwalić się przeglądarka firmy Google. Jej udział w ruchu internetowym wzrósł o pomad jedną dziesiątą (wzrost z 26 proc. do 30 proc.). Natomiast największy spadek, o jedną szóstą, zanotowała przeglądarka Microsoftu (spadek z 18 proc. do 15 proc.).
Dane pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic).