Jak wynika z danych sprzedażowych sieci detalicznych w Polsce w ostatnim kwartale 2013 roku, konsole do gier wideo utrzymują wysoki udział sprzedaży na rynku sprzętu IT. Popularność tej grupy urządzeń wynika ze zmiany przyzwyczajeń konsumentów, którzy w warunkach domowych coraz rzadziej korzystają z komputerów osobistych, jako platform rozrywkowych, a ich miejsce zajmują konsole. Głównym czynnikiem wpływającym na zmianę trendów, jest popularyzacja kontrolerów ruchowych, takich jak Kinect, dzięki któremu gry wideo wyszły poza środowisko graczy i zagościły, jako dodatkowe źródło zabawy, w Polskich domach.
Na tle innych kategorii RTV, w grudniu ubiegłego roku konsole ponownie wykazały dodatnią dynamikę sprzedaży. Sytuację może tłumaczyć duża aktywność na rynku związana z wprowadzeniem do sprzedaży konsol nowej generacji. Co ciekawe jednak, konsola Xbox 360 od Microsoft kolejny rok z rzędu była najlepiej sprzedającym się urządzeniem w swojej kategorii, co sieci Komputronik i NeoNet, jedni z największych sprzedawców konsol w kraju, tłumaczą trendem rosnącej popularności nowoczesnych technologii o czysto użytkowym charakterze.
“Grudzień to tradycyjnie świetny okres dla sprzedaży elektroniki użytkowej. Jak co roku w grudniu mocno wzrasta sprzedaż konsol. Porównując wyniki sprzedaży w grudniu 2012 i 2013 sprzedaż konsol urosła o aż 40%. Nie zapominajmy, że w tym roku premierę miała PS4, która również miała wpływ na ten wzrost, choć jej dostępność była mocno ograniczona. Jednak największy skok odnotowaliśmy dla produktów Xbox 360, których sprzedaż wzrosła o 70%. Xbox był również niekwestionowanym liderem w tym roku, ponieważ jego udział w sprzedaży wszystkich konsol był wyższy niż 70%.” – komentuje Dominik Gozdek, Dyrektor Działu Zakupów sieci NeoNet.
“W ujęciu ilościowym, sprzedaliśmy w ubiegłym roku o 15% więcej konsol, w stosunku do roku poprzedniego. Co ciekawe, najlepiej sprzedającą się konsolą był obecny na rynku już 7 rok Xbox 360. Wyraźnie widać, że sensor ruchu Kinect dla Xbox 360 przedłuża cykl życia tej konsoli.” – dodaje Radosław Olejniczak, Dyrektor Departamentu Handlowego sieci Komputronik.