Pomysłodawca gry Koe sam mierzył się z podobnym problemem. Dlatego postanowił skonstruować przyjemną i prostą metodę nauczania, które wprowadzi graczy w podstawy języka japońskiego. Pod względem mechaniki będziemy mieli tu do czynienia ze standardową grą jRPG. Odwiedzimy charakterystyczne dla Japonii miejsca, będziemy walczyć z potworami, rozwijać swoją postać, łapać zwierzęcych towarzyszy i rozmawiać z NPC. Pod względem graficznym będzie wyglądała nieco lepiej niż widzicie na screenach czy wideo – to tylko tymczasowe zamienniki.
Jak będzie wyglądała nauka? Podczas gry poznawać będziemy nowe słowa, które zapisywać będą się na specjalnych kartach. Uosabiać będą one głównie przedmioty, których będziemy mogli używać w trakcie potyczek z wrogiem (system turowy) lub w trakcie wykonywania misji. Oprócz nauki rzeczowników i czasowników gra nauczy nas także podstawowych zwrotów komunikacyjnych.
Koe powstaje w trzyosobowym zespole. Oprócz głównego programisty i pomysłodawcy gry znajduje się tu także animator 3D oraz profesjonalny native speaker, który zadba o wybór odpowiednich słów. Jeśli zbiórka na Kickstarterze zakończy się sukcesem (wymagane jest 35 tys.$) Koe ukaże się na systemie Windows, Mac i Linux w czerwcu przyszłego roku. Twórca chciałby także przygotować konwersję gry na PlayStation Vita. Pojedynczy egzemplarz gry można zarezerwować za 10$.