Jak donoszą deweloperzy tworzący gry na konsole do gier nowej generacji, Microsoft uaktualnił pakiet programistyczny SDK dla Xboxa One, który, jak twierdzą, ostatecznie likwiduje różnice w wydajności pomiędzy Xboxem One a PlayStation 4, a nawet może dawać przewagę konsoli Microsoftu.
Wydali nowe SDK, które jest znacznie szybsze, dzięki czemu nasza gra bez problemu będzie renderowana w rozdzielczości 1080p na Xboksie One. Baliśmy się tego pół roku temu, ale już się nie boimy, jest znacznie lepiej, a obie konsole są bardzo porównywalne — twierdzi Jean-Baptiste Bolcato ze studia Rebellion Games, aktualnie będący producentem gry Sniper Elite 3.
Co było problemem pierwszej wersji SDK? Jak twierdzi Bolcato, problematyczna jest 32-megabajtowa pamięć eSRAM, która towarzyszy 8-gigabajtowej pamięci operacyjnej DDR3. Jego zdaniem, 32 megabajty to za mało. –
To tak niewielki rozmiar, że nie możemy robić wszystkiego w 1080p z tak małym buforem w tej superszybkiej pamięci. Oznacza to, że trzeba to robić partami lub stosować pewne sztuczki — twierdzi.
Dziś pojawiła się aktualizacja systemu operacyjnego konsoli Xbox One. Nie wiemy, czy w niej zawarte są już zmiany odzwierciedlające te dokonane w SDK.