W rezultacie stopień nasycenia rynku przez obu producentów stopniowo różni się coraz mocniej. W sumie, w ujęciu globalnym, oblicza się, że Sony sprzedało już 5,1 miliona konsol PlayStation 4 (przy czym nadal nie wprowadziło ich jeszcze do sprzedaży na rynku japońskim), natomiast Microsoft w tym samym okresie sprzedał ok. 3,4 miliona urządzeń Xbox One.
Mówi się o różnych przyczynach tej pogłębiającej się dysproporcji. Jedną z nich może być niewątpliwie cena konsol Microsoftu – ok. 100 dolarów wyższa od PS 4. Co ciekawe, wielu ekspertów przyznaje, że to właśnie Xbox One oferuje obecnie większą pulę ciekawych gier, ale – jak widać – ten czynnik nie ma aż tak dużego przełożenia na poziom sprzedaży.
W tym kontekście pogłoska o sprzedaży działu Xbox firmie Amazon też nabiera nowego znaczenia…
Zdjęcie fragmentu stoisk Xbox i Playstation pochodzi z serwisu Shutterstock.