Dwóch byłych pracowników Ubisoftu i Electronic Arts, którzy pracowali wcześniej przy seriach Far Cry i Assassin’s Creed założyli własne studio – PIXYUL, a ich marzenia znacznie przekraczają to, co możemy współcześnie zobaczyć w grach wideo.
Zapowiedziany ReRoll to wieloosobowa, survivalowa gra typu action RPG, w której wydarzenia będziemy obserwować z górnej perspektywy. O samej fabule praktycznie nic jeszcze nie wiadomo, ale raczej możemy liczyć na typową opowieść o przetrwaniu w czasach zarazy. Kluczowym elementem będzie szukanie pożywienia, schronienia i innych zasobów, które pozwolą nam przeżyć, a także szkolenie naszej postaci w danych umiejętnościach (bezklasowy system rozwoju postaci). ReRoll wyróżni jednak co innego – świeże spojrzenie na samo środowisko gry.
Twórcy współpracując z firmą senseFly – producentem dronów – skanują kolejne regiony świata, by przy pomocy powstałych w ten sposób zdjęć stworzyć realistyczne mapy i lokacje w grze. Nie liczyłabym tu na faktycznie odwzorowanie Ziemi w skali 1:1, bo to pochłonęłoby masę pieniędzy i terabajty danych, ale koncepcja jest całkiem ciekawa. Nawet jeśli dostępnych będzie kilka rejonów np. Nowy Jork, skrawek amazońskiej dżungli czy wycinek Himalajów, to i tak przyjemnie będzie się grało z myślą, że eksplorujemy rzeczywiste tereny naszej planety.
To jeszcze nie wszystko. Czas i warunki pogodowe panujące aktualnie na Ziemi będą miały wpływ na przebieg gry. Wszystko za sprawą Reality System Sync, autorskiej technologii, która doda do gry 24-godzinny system dobowy. RSS sprawi, że gdy w prawdziwym Nowym Jorku spadnie śnieg, w jego wirtualnym odpowiedniku również zmieni się pogoda. Taki stan rzeczy wymusza też nieco inne podejście do grania. Gdy wylogujemy się z komputera nasza postać będzie dalej żyła w grze, ale przy pomocy aplikacji mobilnych będziemy mogli ułożyć jej plan dnia, w taki sposób, by szkoliła się w pożądanych przez nas umiejętnościach, czy też, by wykonała konkretne zadanie.
Oficjalnie nie wiemy jeszcze na kiedy planowana jest data premiery gry, ale z informacji zamieszczonych w sklepie twórców, dzięki któremu też przeprowadzana jest akcja crowdfundingowa wynika, że możemy spodziewać się jej nie wcześniej niż w drugiej połowie przyszłego roku.