Widzowie z ponad 180 krajów uruchomili transmisję w sumie 23 164 454 razy oraz spędzili łącznie 12 648 666 godzin śledząc relacje na żywo, prawie podwajając wynik osiągnięty podczas siódmego sezonu Intel Extreme Masters, którego finał odbył się w Hanowerze. Twitch.tv, największa platforma streamingowa na świecie dla graczy informuje, iż Intel Extreme Masters był największym sukcesem w historii istnienia firmy:
“Rozgrywki e-sportowe przyciągają uwagę ludzi na całym świecie i rywalizują z tymi, które są dostępne w telewizjach tradycyjnych i konkurują z nimi swoją oglądalnością”
mówi Stuart Saw, Dyrektor Regionalny, EMEA, Twitch.
“Intel Extreme Masters World Championship jest jednym z najważniejszych wydarzeń w całej branży e-sportowej, znanym z wysokiego poziomu gier, bardzo dobrej produkcji telewizyjnej oraz niesamowitej atmosfery! Dla potwierdzenia muszę stwierdzić, iż Counter-Strike: Global Offensive osiągnął najlepszą oglądalność w historii, a turniej League of Legends plasuje się w ścisłej czołówce pod względem pojedynczych oglądających.”
“Hashtag #IEM do czerwoności rozgrzał sieci społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram, Google+. W ciągu tygodnia, w którym odbywał się światowy finał Intel Extreme Masters dyskusja o wydarzeniu dotarła do ponad 20 mln użytkowników na całym świecie, co jest niebagatelnym również rekordowym wynikiem. Można ją było śledzić na bieżąco dzięki monitoringowi dostępnemu na stronie http://en.intelextrememasters.com/monitoring”,
dodaje Juliusz Kornaszewski, PR Manager CEE w Intelu.