Lepszego czasu na zapowiedź sprzętu kanadyjskie studio nie mogło sobie wymarzyć. Stosunek graczy do Oculus Rifta znacznie się ochłodził od czasu przejęcia sprzętu przez Facebooka. Prototyp Sony dotyczyć będzie tylko konsoli PS4, zatem szukający innych alternatyw gracze nie mieli z czego wybierać.
True Player Gear powstaje w pięcioosobowym zespole z Montrealu. Co ciekawe nie jest to świeży pomysł – prototyp urządzenia był prezentowany w 2006r. na targach E3 jednak wtedy nie wzbudził żadnego zainteresowania. Dziś gogle wyglądają już znacznie lepiej, a i czasy zmieniły się na tyle, że technologia wirtualnej rzeczywistości zaczyna wychodzić z cienia.
Gogle o 90-stopniowym kącie widzenia wyświetlać będą obraz w rozdzielczości 1920×1080 p. Oprócz standardowego wyposażenia w żyroskop, akcelerometr i magnetometr urządzenie posiadać będzie także dwie kamery nagrywające obraz w rozdzielczości 1080p, co sprawi, że True Player Gear znajdzie zastosowanie także w rozszerzonej rzeczywistości. To znacząca przewaga nad konkurentami. Dodatkowo gogle nie ograniczą się tylko do jednej platformy. Mają być kompatybilne z komputerami PC oraz konsolami starej (PS3, Xbox 360) i nowej (PS4, Xbox One) generacji. Podobnie jak pozostałe headsety True Player Gear obsłuży gry zbudowane na silnikach: Unity, CryEngine, Havok i Unreal.
Oficjalny pokaz produktu odbędzie się podczas zbliżających się targów E3, natomiast latem wystartować ma zbiórka na Kickstarterze.