Tym razem to Plus twierdzi, że Orange wprowadza klientów w błąd, zapewniając jednocześnie, że Internet LTE jest lepszy i szybszy od Neostrady. Na poparcie swoich słów Polkomtel powołuje się na badania Speedtest.pl z lutego 2014 roku, według których Internet oferowany przez Plusa jest szybszy od internetu Orange i innych operatorów mobilnych.
W oświadczeniu Plusa czytamy:
Jeśli konkurencja w swoich działaniach marketingowych odnosi się do naszych kampanii reklamowe to dobrze by było gdyby robiła to uczciwie. Zarówno oferta, parametry techniczne internetu sieci Plus, jak i wyniki badań i testów są najwyraźniej bardzo bolesne dla Neostrady. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Orange próbował swoich racji dochodzić w wielu sądach na terenie całego kraju, gdzie wszystkie jego wnioski zostały oddalone lub odrzucone. Dziś próbuje swoich sił w reklamie porównawczej, w której manipuluje danymi.
Tym razem przedmiotem oskarżeń jest najnowsza reklama Orange:
Serce i Rozum, Baśka 2, Bliźniaczki ’30 from Human Ark on Vimeo.
Plus domaga się odpowiedzi na poniższe pytania:
- Czy na dużej planszy pokazanej w końcówce spotu reklamowego Neostrady, na której porównano ofertę Orange z ofertą Plusa, specjalnie zatajono fakt, że w przypadku Plusa klient z niej korzystający otrzymuje dwa supernowoczesne tablety i router?
- Czy w swojej reklamie Orange, podając przez lektora koszt 49 zł, a drobnym drukiem dopisując 29,24 zł, tradycyjnie starało się ukryć całkowity miesięczny koszt ponoszony przez klienta Neostrady, który wynosi prawie 80 zł?
- Czy duża plansza pokazana w końcówce wspomnianej reklamy ma na celu wprowadzenie klientów błąd co do czasu trwania umowy w Plusie i przekonanie go, że są to 4 lata, podczas gdy naprawdę Klient podpisuje umowę w Plusie na 2 lata?
- Czy pokazując drobnym druczkiem, że maksymalna prędkość internetu w przedstawionej ofercie Orange to “do 10 Mb/s”, tradycyjnie “zapomniano” wspomnieć, że w Plusie nie ma żadnych operatorskich ograniczeń prędkości danych?
Czekamy teraz na odpowiedź Orange…