Abrash w przeciwieństwie do większości internautów nie widzi niczego złego w wykupieniu Oculusa przez Facebooka. Prawdopodobnie duży wpływ na jego opinię ma fakt, że były pracownik Valve został szefem działu naukowego w Oculus VR, tym niemniej warto zapoznać się z jego punktem widzenia:
-Przejęcie Oculusa przez Facebooka sprawi, że wirtualna rzeczywistość stanie się faktem i będzie to wydarzenie na ogromną skalę. Zarówno środki, jak i długoterminowe zaangażowanie Facebooka stworzą szansę na rozwianie wszystkich wątpliwości i pozbycie się wszelkich problemów – napisał świeżo upieczony szef działu naukowego w Oculus VR, Michael Abrash.
Podczas ubiegłorocznej konferencji Steam Dev Days, organizowanej przez Valve, Abrash twierdził, że minie jeszcze wiele lat, zanim inżynierom uda się wyeliminować wszystkie problemy i przełamać technologiczne bariery związane z wirtualną rzeczywistością. Abrash odpowiada również za zaimplementowanie obsługi Oculusa do Team Fortress 2 – pierwszej gry na świecie, która obsługiwała to urządzenie.