Technologia stworzona przez agencję reklamową Happiness Brussels wykorzystuje dane samochodu takie jak: prędkość, przyspieszenie czy udział napędu hybrydowego w trakcie jazdy. Następnie parametry te są konwertowane do malarskiego stylu hiszpańskiego artysty Sergio Abilac’a. Podczas odpalenia samochodu system wykonuje zdjęcie kierowcy, które stanowi podstawę portretu. Następnie podczas jazdy oprogramowanie wzorując się na zdjęciu i stylu jazdy rozpoczyna malować właściwy obraz, który w czasie rzeczywistym możemy podglądać na wyświetlaczu LCD, w który wyposażony jest Lexus.
Portret będzie dynamicznie zmieniał się w zależności od wspomnianych wcześniej parametrów. Przykładowo jeśli kierowca lubi szybką jazdę jego portret będzie malowany długimi pociągnięciami wirtualnego pędzla, co przyczyni się do bardziej abstrakcyjnego wizerunku, z kolei spokojny kierowca otrzyma bardziej precyzyjny i dokładny portret. Barwy dobierane są także w zależności od wykorzystywanego silnika – napęd hybrydowy doda do portretu odcienie niebieskiego, natomiast spalana benzyna przeciągnie paletę barw w stronę cieplejszych kolorów.
Sam Serigio Abilac entuzjastycznie odnosi się do eksperymentu traktując oprogramowanie jak rodzaj technicznego asystenta automatycznie generującego jego pracę.