Pierwszym z trzech filarów programu jest raport pt. AKTYWNI+, Młodzi Polacy na rynku pracy. Publikacja diagnozuje sytuację młodych ludzi na rynku zatrudnienia. Jej celem było przedstawienie położenia studentów i absolwentów znajdujących się u progu ścieżki zawodowej. Raport opatrzyli komentarzami najwyższej klasy eksperci zajmujący się tematyką zatrudnienia: prof. SPWS Izabela Grabowska-Lusińska, socjolog rynku pracy, Artur Skiba, ekspert Business Centre Club, Monika Zaręba, specjalista ds. rynku pracy ze stowarzyszenia Pracodawcy RP oraz Iwo Paliszewski – Marketing Manager z firmy Grafton Recruitment.
Drugi filar programu stanowi platforma rekrutacyjna startdokariery.pl, która zostanie uruchomiona w ostatnim tygodniu kwietnia. Za pośrednictwem specjalnego formularza zgłoszeniowego studenci i absolwenci z całej Polski będą mogli zarejestrować się i zaprezentować swoje CV wiodącym firmom działającym we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Łodzi. Wszystkie aplikacje zostaną drobiazgowo przeanalizowane przez specjalistów firmy Grafton Recruitment, a następnie wraz z rekomendacjami przekazane partnerom akcji, którzy przewidzieli dla kandydatów staże w swoich strukturach. Partnerem akcji START DO KARIERY jest m.in. firma Bridgestone:
Udział w programie “Start do Kariery” ściśle wiąże się z rozwojem Bridgestone na terenie Polski. Fabryka opon w Poznaniu już dziś jest jednym z najnowocześniejszych zakładów tego typu na świecie, a planujemy dalszy jej rozwój. Do końca 2014 r. zamierzamy zwiększyć zatrudnienie do ponad 1600 osób. Udział w programach takich jak START DO KARIERY jest dla nas doskonałą okazją, by dotrzeć do osób, które potencjalnie mogą zasilić kadry naszego poznańskiego zakładu – wyjaśnia Patrycja Ślosarczyk, Wiodący Specjalista, Koordynator Sekcji Rekrutacji, Rozwoju i Relacji Pracowniczych, Bridgestone Poznań.
Do grona partnerów programu START DO KARIERY już dziś dołączyli: Homebroker, PayPal, Fellowes i Foodpanda. Obecnie finalizowane są rozmowy z kilkunastoma firmami, które również wyraziły chęć zaangażowania się w projekt.
Trzecim filarem programu jest cykl warsztatów, które odbędą się w pięciu miastach Polski. Poprowadzą je specjaliści HR z firmy Grafton Recruitment wraz z przedstawicielami partnerów kampanii – osobami na co dzień odpowiedzialnymi za rekrutację w firmach będących liderami swoich branż. Dla młodych osób poszukujących pracy będzie to niepowtarzalna okazja, by z pierwszej ręki uzyskać wskazówki i porady odnośnie tego, jak szukać zatrudnienia, wyróżniać się spośród tysięcy kandydatów i na co zwracać szczególną uwagę podczas rozmów kwalifikacyjnych. Cykl rozpoczną warsztaty na Politechnice Wrocławskiej, które odbędą się już 21 maja. Spotkania w pozostałych miastach zaplanowano kolejno na: 27 maja, Kraków, Uniwersytet Jagielloński, 4 czerwca, Poznań, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 11 czerwca, Warszawa, Szkoła Główna Handlowa i 17 czerwca, Łódź, Uniwersytet Łódzki.