Okazuje się, że w tym dowcipie tkwiło sobie spokojnie ziarnko prawdy. Pierwsza reklama, jaka zostanie umieszczona na księżycu, dotyczy właśnie… sprzedawanego w puszkach napoju! Nie jest to jednak Coca-Cola, ale japoński napój dla sportowców o nazwie Pocari Sweat.
Prawdopodobnie już w październiku 2015 w kierunku Księżyca wystrzelona zostanie specjalna rakieta, zawierająca… puszkę Pocari Sweat. Zostanie ona umieszczona na powierzchni Srebrnego Globu. Warto dodać, że będzie to równocześnie pierwsze prywatne lądowanie na Księżycu, jakie kiedykolwiek miało miejsce. Producent napoju współpracuje w tym celu z ulokowanym w Singapurze startupem Astroscale oraz amerykańskim Astrobiotic.
Puszka będzie wyglądała zupełnie zwyczajnie, ale jej zawartość będzie już bardzo niezwykła. Oprócz napoju (w postaci sproszkowanej) zawierać będzie około 70 różnych elementów składowych, zaprojektowanych specjalnie pod kątem wytrzymałości na wibracje podczas startu i warunki panujące na powierzchni Księżyca co najmniej przez 30 lat. Ciekawostką jest m.in. konieczność opracowania specjalnej technologii, która zapewniłaby farbie na puszce odporność i wieloletnią trwałość. Osiągnięto to poprzez rezygnację z farby na rzecz… anodyzowania aluminium na niebiesko.
Wśród wspomnianych wyżej elementów znajdzie się też między innymi 120 tytanowych płytek z wygrawerowanymi na nich ręcznie spisanymi marzeniami dzieci. Będą one zebrane od dzieci z Azji, natomiast niedorosła jeszcze reszta świata może dosyłać swoje marzenia za pośrednictwem strony internetowej do maja 2015 r. Nobu Okada, prezes firmy Astroscale, marzy po cichu, że któreś z tych dzieci znajdzie się kiedyś na Księżycu i odczyta pozostawione na nim zapiski.