Klient Amazonu nie był zadowolony z rutera Medialink Wireless-N Broadband Router firmy Medabridge. Wystawił mu negatywną ocenę za, jego zdaniem, bardzo niewielki zasięg sygnału. Samo urządzenie na Amazonie do tej pory uzyskiwało głównie bardzo pochwalne noty.
Ów niezadowolony klient zgłosił się na reddicie z prośbą o pomoc prawną. Jak się okazuje, producent rutera wysłał mu list żądając natychmiastowego zaprzestania kupowania produktów tej firmy (sic!), komentowania ich w Internecie i usunięcia komentarza z Amazonu. Jeżeli się do tego nie zastosuje, Mediabridge zagroził pozwem.
Post na reddicie wywołał falę oburzenia, w efekcie której użytkownicy masowo zaczęli ruterowi wystawiać negatywne oceny, wpływając mocno na jego średnią ocenę końcową. Oberwało się też rykoszetem “niewinnym” ruterom Tendy i Medialinka, przez pomyłkę rozzłoszczonych internautów.
Redditowcy wysłali też maila opisującego sprawę do Jeffa Bezosa, dyrektora generalnego Amazonu. Wkrótce po wysłaniu korespondencji, Mediabridge stracił prawa do dalszego sprzedawania swoich produktów na Amazonie.
Inne firmy mogą to potraktować jak poradnik “jak w 24 godziny zrujnować sobie na lata swój biznes”.